Regarding the artistic design, we must understand the need for those who want to learn and the degree of competence achieved at the time of the request for teaching, which is why I will not dwell here on writing something meaningless. We meet (via zoom or parity) and we talk, and then we evaluate and decide together which educational path to adopt. The field of the artistic drawing is decidedly v...
Regarding the artistic design, we must understand the need for those who want to learn and the degree of competence achieved at the time of the request for teaching, which is why I will not dwell here on writing something meaningless. We meet (via zoom or parity) and we talk, and then we evaluate and decide together which educational path to adopt. The field of the artistic drawing is decidedly varied, however the bases are common (the type of materials to adopt, the tools, the models of structuring of the drawing, etc.); if these are already present in those who request teaching, obviously also changes the path, the goal perspective and several other parameters. A trivial example: it is useless to discuss whether to learn to color with watercolor or acrylic if you lack the knowledge of the subtractive theory, that is what you get by mixing different colors, such as red and blue. Hence the need to know each other, first of all. Understanding the needs and knowledge to be acquired is the first step, then set off on a wonderful journey into the immense realm of unbridled creativity. I’ll see you soon. Vito
Riguardo il disegno artistico, bisogna comprendere la necessità di chi vuole imparare ed il grado di competenza raggiunto al momento della richiesta di insegnamento, motivo per il quale non mi dilungherò in questa sede a scrivere qualcosa privo di senso. Ci si incontra (via zoom o paritetico) e ci si parla, e poi valutiamo e decidiamo insieme quale percorso didattico adottare. Il campo del disegno artistico è decisamente variegato, tuttavia le basi sono comuni (il tipo di materiali da adottare, gli strumenti, i modelli di strutturazione del disegno, etc); se questi già sono presenti in chi fa richiesta di insegnamento, ovviamente cambia anche il percorso, la prospettiva riguardo il traguardo e svariati altri parametri. Un esempio banale: è inutile disquisire se apprendere a colorare con acquerello o acrilico se manca la conoscenza della teoria sottrattiva, ovvero cosa si ottiene mischiando colori diversi, come il rosso e il blu. Di qui l'esigenza di conoscersi, prima di tutto. Capire le necessità e le conoscenze da acquisire, quindi partire per un viaggio stupendo nell'immenso regno della creatività più sfrenata. Vi attendo presto. Vito.
Per saperne di più
Vedi meno