Eng:
In 2016 I obtained my Bachelor’s degree in Chinese Language and Oriental Cultures from Ca’ Foscari University of Venice. During my studies I spent a semester in Beijing at the Normal University, an experience that allowed me to come into direct contact with Chinese culture, make local friends, and deepen my understanding of the country’s artistic and traditional heritage.
In 2024 I complet...
Eng:
In 2016 I obtained my Bachelor’s degree in Chinese Language and Oriental Cultures from Ca’ Foscari University of Venice. During my studies I spent a semester in Beijing at the Normal University, an experience that allowed me to come into direct contact with Chinese culture, make local friends, and deepen my understanding of the country’s artistic and traditional heritage.
In 2024 I completed my Master’s degree in East Asian Languages and Civilizations (Chinese curriculum) at Sapienza University of Rome. I also studied for one year at Fudan University in Shanghai, further strengthening my language skills, and l obtained the HSK5 certification in June 2024.
In addition to Chinese, I speak fluent English, which I improved through several study trips abroad: two weeks in Edinburgh in 2008 and a month and a half in the United States in 2018. I also acquired a good knowledge of Spanish as a self-learner, through reading, music, and film.
Right after graduating in 2016, I entered a missionary seminary in Macerata. This period, besides providing a solid philosophical and theological education, helped me develop strong cooperation, listening, adaptability, and creativity skills, thanks to the richness of community life in an international environment. Over the years, I continued to cultivate my language abilities, frequently translating for Chinese-speaking and English-speaking seminarians.
For the past two years, I have been teaching Italian in a primary school in Shanghai and working simultaneously with a law firm in the same city.
Regarding my teaching method for lessons or tutoring, the first step is to clearly define the student’s goals, both for language subjects and for philosophy-related topics.
For language learning, in addition to theoretical explanations, I provide materials for reading, listening, and conversation practice. For philosophy, the work focuses on clarifying complex or obscure points that often arise when studying the history of Western philosophy, guiding the student toward a solid and conscious understanding.
Ita:
Nel 2016 ho conseguito la laurea triennale in Lingua Cinese e Culture Orientali presso l’Università Ca’ Foscari di Venezia. Durante il percorso di studi ho trascorso un semestre a Pechino presso la Normal University, esperienza che mi ha permesso di entrare in contatto diretto con la cultura cinese, stringere amicizie locali e approfondire aspetti artistici e tradizionali del Paese.
Nel 2024 ho completato la laurea magistrale in Lingua e Civiltà dell’Asia Orientale (curriculum cinese) presso l’Università “La Sapienza” di Roma. Ho inoltre studiato per un anno alla Fudan University di Shanghai, consolidando ulteriormente la mia competenza linguistica, e lo scorso anno ho conseguito la certificazione HSK5.
Oltre al cinese, parlo fluentemente inglese, lingua che ho perfezionato grazie a vari soggiorni all’estero: due settimane a Edimburgo nel 2008 e un mese e mezzo negli Stati Uniti nel 2018. Da autodidatta ho acquisito anche una buona conoscenza della lingua spagnola, attraverso lo studio personale di testi, musica e cinema.
Appena laureato nel 2016 sono entrato in un seminario missionario a Macerata. Questo periodo, oltre a offrirmi una solida formazione filosofico-teologica, mi ha permesso di sviluppare capacità di cooperazione, ascolto, adattabilità e creatività, grazie alla ricchezza della vita comunitaria in un contesto internazionale. Negli anni ho potuto continuare a coltivare le lingue studiate, traducendo quotidianamente per seminaristi sinofoni e anglofoni.
Da due anni insegno lingua italiana presso una scuola primaria a Shanghai e collaboro parallelamente con uno studio legale nella stessa città.
Per quanto riguarda il metodo didattico delle lezioni o delle ripetizioni, il primo passo consiste nel definire con chiarezza gli obiettivi dello studente, sia nelle materie linguistiche sia in quelle filosofiche.
Per lo studio delle lingue propongo, oltre alla spiegazione teorica, materiali dedicati alla lettura, all’ascolto e alla conversazione. Per le materie filosofiche, invece, il lavoro si concentra sul chiarimento dei punti più complessi o meno comprensibili della storia della filosofia occidentale, accompagnando lo studente verso una comprensione solida e consapevole.
Per saperne di più
Vedi meno